Villkor för företag

Här kan du läsa om våra villkor och garantier när du beställer produkter och tjänster av oss. Längst ner hittar du även kontaktinformation.

Villkor och garantier

1. Beställningar

Orderbekräftelsen skickas till dig. Beställningen är bindande. Det finns ingen ånger- eller returrätt. Om du ändå bestämmer dig för att avbryta ordern behöver vi tyvärr debitera minst 20 procent av beställningens totala pris. Om en produkt som beställts separat från Sportproffsen Sverige AB:s leverantör makuleras, behöver vi tyvärr debitera minst 50 procent av beställningen. Ändringar eller avbruten order måste komma in skriftligt till oss. 

2. Leverans

Normal leveranstid är 10–30 dagar på beställningsvaror. För lagervaror är leveranstiden 1–2 veckor. Leveranstiden bestäms i samband med att du signerar orderbekräftelsen. Vid leveransförsening som Sportproffsen Sverige AB inte kan råda över – till exempel strejk, sjukdom eller force majeure – kan Sportproffsen Sverige AB inte ställas till svars. När produkterna levereras är det ditt ansvar att kontrollera att leveransen stämmer överens med beställningen och att inget är skadat. Om något är skadat ska du omgående kontakta transportbolaget. Du är också ansvarig för att tillgodose att leverantören har rätt förhållanden för lossning av produkterna.

3. Betalningsvillkor

Vid betalning mot faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Sportproffsen Sverige AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 procent per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För faktura görs en sedvanlig kreditkontroll.

4. Garanti

Du som kund ska ha tagit del av informationen om produktens garantivillkor före beställning. På varje produkts sida hittar du information om garantin, oftast längst ner i texten. 

5. Reklamation 

Reklamation görs genom att du kontaktar din säljare hos Sportproffsen AB via e-post. Återbetalning, med avdrag för returfraktkostnaden, sker efter att den returnerade produkten har kommit till Sportproffsen och produktens skick har kontrollerats. Detta sker normalt inom 14 dagar efter att vi har mottagit returen. Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som använts vid köpet. Eventuell frakt och tilläggskostnader bekostas och ombesörjs av dig som kund. Sportproffsen Sverige AB kan komma att göra avdrag på summan som ska betalas tillbaka om det finns skador, märken eller liknande på produkten. 

 

Kontakt 

Undrar du vilken crosstrainer eller vilket gåband som skulle passa bäst på ditt kontor? Vill du ha en skräddarsydd lösning för gymmet eller bostadsrättsföreningen? Vilka funderingar du än har finns vi här för att hjälpa till att planera. Kontakta oss så kan vi tillsammans hitta de bästa alternativen för dig!
 

E-post: [email protected]